Skip to content

TAJUK PERTANDINGAN PIDATO ANTARABANGSA BAHASA MELAYU PIALA TIMBALAN PERDANA MENTERI

Januari 23, 2008

Berikut disenaraikan tajuk bagi Pertandingan Pidato Antarabangsa Bahasa Melayu Piala Timbalan Perdana Menteri 2008.

1. Kemerdekaan Pemangkin Pembinaan Ketamadunan Bangsa

2. Hak Asasi Manusia Teras Keharmonian Sejagat

3. Perang: “Menang Jadi Arang, Kalah Jadi Abu”

4. Bahasa Melayu Bahasa Dunia

5. Kelestarian Alam Sekitar Tanggungjawab Bersama

6. Keamanan Dunia Bukan Impian

7. Warisan Seni dan Budaya Tunjang Kecemerlangan Sejagat

8. Adakah Dunia Tanpa Semapadan Pemacu Kegemilangan?

9. Malaysia Mampu Mencapai Taraf Negara Maju

10. Kecemerlangan Pendidikan Perlu Dikongsi Bersama

45 Komen leave one →
  1. penamaya permalink
    Januari 24, 2008 10:50 am

    Siapa yang akan ke peringkat pemilihan wakil ?

  2. Februari 21, 2008 10:42 am

    jgn luper hari mengundi pada 8hb Mac ini..

  3. pencinta bahasa permalink
    Februari 21, 2008 2:21 pm

    pertandingan pidato antarabangsa piala perdana menteri di pwtc(22/8/2008) bermula pukul berapa?

  4. pencinta bahasa permalink
    Februari 21, 2008 2:24 pm

    orang awam boleh datang tengok atau tidak?

  5. Mac 12, 2008 12:34 am

    Hahhahaha, aku jumpa gambaq hang kat sinih…
    Hahahhahah

    http://www.pabm.com.my/info.html

  6. MUHAMMAD SYAZWAN BIN OTHMAN permalink
    April 15, 2008 1:16 am

    boleh tak kirimkan teks pidato pemenang dari malaysia kepada saya untuk pembelajaran

    • nurul iman iwan permalink
      Mac 16, 2011 7:02 am

      bgus jga 2,lgipun ptandingan pidato dah nak dkat dani….huhuhu

  7. ainol akmar permalink
    April 28, 2008 7:29 am

    saya pun nak gak salinan text pemenang dari malasysia gak.

  8. Izzatul Aqilah permalink
    Mei 19, 2008 2:36 am

    Boleh tak kirimkan saya teks pidato LHDN..
    Tajuknya ‘cukai pendapatan menjana kemakmuran negara’ dan ‘e-filing meningkatkan kecekapan perkhidmatan LHDN malaysia’..
    Jika ada tolong kirimkan pada saya..
    Saya sgt memerlukannya..

  9. Fatiha permalink
    Jun 13, 2008 7:55 am

    saya cadangkan wujudkan laman web untuk koleksi tajuk-tajuk pidato dan perbahasan…boleh dijadikan rujukan untuk para pelajar..

  10. Julai 13, 2008 12:38 pm

    uiks..
    selalunya..
    pertandingan piala ini diadakan pada bulan berapa?
    say juga bersetuju dengan cadangan fatiha untuk mewujudkan satu laman yg mana akan dkumpulkan satu koleksi teks pidato sera perbahasan untuk berkongsi bersama di samping dapt meningkatkan lagi mutu pemidato2..

  11. wan_zen permalink
    Julai 28, 2008 6:32 am

    bleh sesape bg pndpt… kalu tema generasi gemilang aspirasi negara… ape tajuk lain berkaitan… cth.. remaja cemerlang negara terbilang…

  12. Az_man permalink
    Ogos 1, 2008 12:06 am

    salam..
    saya ingin mencadangkan agar medium ini dikembangkan menjadi ruang untuk menghimpunkan kesemua pertandingan@kejohanan pidato yg dianjurkan di negara ini.ini termasuk himpunan teks@catatan bertulis sesuatu pertandingan. secara x langsung, ia dapat dimanfaatkan oleh semua.

  13. Ogos 26, 2008 2:45 am

    bolehkah saya mendapatkan teks-teks pidato yang lepas?

    • fadzlina permalink
      Julai 12, 2010 2:13 pm

      blh x sye dapatkan teks pidato mengenai bahasa melayu bahasa dunia dan kecermelangan pendidikan perlu dikongsi bersama

      • fadzlina permalink
        Julai 12, 2010 2:15 pm

        kalau boleh nk daptkn dgn segera

  14. tasya permalink
    November 25, 2008 6:33 am

    salam…ble tak saya nak lihat sendiri tesk mereka?penting…

  15. leya permalink
    Januari 24, 2009 9:00 am

    plzzz…i nak teks pidato..any tajuk pown xpe..a.s.a.p…

    • sanggardebat permalink*
      Januari 24, 2009 9:05 am

      Sila email ke sanggardebat@gmail.com

    • n!n@ permalink
      Mac 29, 2010 10:20 am

      bt0l tu, kite nk teks ngan tajuk, tapi ni dpt tajuk je.. :(

      • azlin permalink
        November 5, 2010 12:29 pm

        sy pon nak teks yg berkaitan inovasi n kreativiti… then mesti berkaitan ngn keruntuhan akhlak remaja…..

  16. ruzain permalink
    Januari 25, 2009 9:16 am

    boleh sesapa tlg saya utk membaca pidato?
    n saye ni ske sgt ckp laju bila saye berpidato d’hadapan org ramai..iaitu gementar..
    de org yg bleh bg nasihat?

    sanggardebat
    latihan yang kerap akan menjadikan kita lebih yakin dan berani berhadapan dengan orang ramai
    boleh juga mendapatkan cara2 berpidato dari rakaman2 lalu

  17. mohd zaini permalink
    Mac 29, 2009 3:49 am

    please send me tesk pidato yang terbaik

  18. Mei 11, 2009 1:26 pm

    Salam…boleh x ana nak teks pidato”Kemerdekaan Pemangkin Pembinaan Ketamadunan Bangsa”…emergency!!2..

  19. Jun 27, 2009 8:58 am

    ramai pelajar sekarang memerlukan contoh2 teks pidato.

  20. Julai 8, 2009 6:06 am

    Mintak tolong paparkan contoh2 teks pidato d ruang ini

  21. Oktober 2, 2009 2:33 pm

    update la teks pidato 2….

  22. saifull permalink
    November 22, 2009 1:08 am

    perdebatan merupakan kemahiran menyakinkan penonton. pidato merupakan kemahiran menarik perhatian penonton… contoh… ku pohon agar seisi warga dewan agar yang jauh mari dekat , yang dekat mari rapat, mendengar penakrifan tersurat lagi tersirat!!

    • Lady S permalink
      April 16, 2010 8:10 am

      saifull, tlg sy dptkn info @ point2 utk tajuk pidato yg merangkumi Agama, Pembangunan, Ekonomi, Sosial, Pendidikan, Keselamatan, Perhubungan Antarabangsa…klu blh sy nak dptkan terus conth teks utk tempoh 5 minit penyampaian…Urgent sblm 25/04/2010…terima kasih.

  23. cikguiza permalink
    Februari 4, 2010 4:15 am

    salam.. saya memerlukan contoh2 teks pidato yang biasa digunakan memandangkan saya perlu melatih murid2 untuk membuat teks pidato yang mantap. dan seterusnya melatih mereka membuat pengucapan awan di hadapan perhimpunan.. ada sesiapa yang boleh menolong saya?

    • nurul iman iwan permalink
      Mac 16, 2011 7:04 am

      prihatin sngguh cikgu ni kan….

  24. sayyidatuna permalink
    Mac 4, 2010 8:10 am

    SAYA SANGAT BERMINAT DALAM BIDANG INI, JADI KALAU ADA APA2 PROGRAM TENTANG INI BOLEH TAK KIRIM KAN VIDEO / TEKS UNTUK DIJADIKAN RUJUKAN?

  25. April 5, 2010 8:21 am

    saya pun nak teks pemenag pidato 2 jugak……..

  26. April 5, 2010 8:21 am

    saya pun nak teks pemenang pidato 2 jugak……..

  27. fauziah permalink
    April 28, 2010 2:19 pm

    hantarkan saya teks pidato mana-mana tajuk pun tak pa. semua lagi bagus. tq

  28. Syahwal Nizam permalink
    Jun 7, 2010 5:52 am

    salam, saya syahwal dari brunei. baru2 ni saya ikut PABM 10. pengalaman yang sungguh tak dpt dilupakan. bila tengok web ni. saya teruja bila tengok banyak Uni yang ada kelab debat. Uni kat Brunei ni belum ada kelab debat lagi. jadi, saya nak buat kat uni saya. boleh tak saudara2 kat sini membantu saya? boleh tak kongsikan apa jer yang dilakukan ketika mesyuarat kelab tu? dan kalau dapat kongsikan juga bahan2 yang boleh dijadikan rujukan. terima kasih.
    syahgoku@hotmail.com

  29. izz permalink
    Oktober 2, 2010 5:04 pm

    salam smue…hrmm,,sy brminat utk mnyertai dlm bidang pidato..jadi,boley x sesiapa..mmberi tnjuk ajar kpd sy..:))

  30. sytie permalink
    Januari 15, 2011 12:21 pm

    boleh x tunjukkan pidato nye blhlh rujuk teks nye nnti…..

  31. Mac 6, 2011 1:28 pm

    assalamualikum,saya e-one pelajar uitm,saya bercadang ingin mengadakan pertandingan pidato antara program,jadi saya mengalami masalah dalam permilihan tema dan xtaw nak jemput siapa untuk jadi juri,saya harap saudara dan saudari sudi tolong saya.terima kasih

  32. fateh permalink
    Mac 14, 2011 8:34 am

    tolong saya utk siap kan teks pidato ‘peranan remaja dalam membina negara terbilang’. sesiapa yang bebesar hati tlg saya… tlg kongsi apa2 yang patut…urgent.thnx

  33. fateh permalink
    Mac 14, 2011 8:37 am

    semoga idop orang yg menolong saya akan dirahmati….

  34. Mac 24, 2011 1:31 am

    Saya sangat tidak bersetuju dengan tajuk-tajuk pidato yang dipertandingkan. Saya berharap agar pihak penganjur memikirkan tajuk-tajuk pidato yang lebih efektif untuk dipertandingkan.

  35. April 16, 2011 8:18 am

    tlg saya kirimkan tajuk pidato gaya hidup sihat kepa saya

  36. April 30, 2011 11:47 am

    sye pun nak jugak.klau bley tunjuk ajar sekali….hehe…..

Tinggalkan Jawapan

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

